SPARA 30% på ALLA KLÄDER från Asics och Salomon! Rabatten är redan avdragen i det pris som visas. Gäller till 26 maj. Handla här.
×

Det är enkelt och bekvämt att returnera med Löparshops online retursystem. Systemet kan användas oavsett om du själv har köpt produkten eller om du har fått den i present och det kvittar om du har ett kundkonto hos oss eller inte. 


 

Jag har själv köpt produkten när jag var inloggad på mitt kundkonto:

  1. Logga in på ditt kundkonto genom att klicka på ”Logga in/bli medlem” i översta högra hörnet.
  2. Klicka ”Returnera varor” i den vänstra menyn.


     
  3. Välj den eller de varor som du önskar att returnera och klicka på ”Returnera” på den gröna knappen nederst på sida.
  4. Du kan nu ange returorsak.
  5. Härefter ska du välja om du önskar att returnera utan att köpa en ny produkt, eller om du vill använda beloppet till ett nytt köp på en gång. Önskar du t.ex. att byta en vara till en annan färg, storlek eller helt enkelt en annan produkt så ska du välja ”Använd beloppet till ny order”.


     

 

Jag har inte varit inloggad då jag gjorde min order/jag har fått produkten i present:

    1. Gå till www.loparshop.se/rma/form
    2. Fyll i ordernummer och efternamn på personen som har köpt varan. Välj om du vill söka efter ordern via e-mailadressen som ordern gjordes med eller fakturaadressens postnummer.
    3. I det sista fältet fyller du i e-mailadress eller postnummer, beroende på vad du valde i det föregående steget.

 

  1. Vælg den vare du ønsker at returnere og klik "send"
  2. Du kan nu vælge at shoppe videre eller gå til checkout for at gennemføre returneringen.

 

”Returnera utan att köpa något nytt” eller ”Använd beloppet till en ny order” – vilket ska jag välja?

Du ska välja "Returnera utan att köpa något nytt" om du vill bli återbetalad för den eller de varor du returnerar. Beloppet kommer att betalas tillbaka till det konto som ditt betalkort som användes vid köpet är kopplat till. Vanligtvis sker det inom ett par dagar efter att lagret mottagit din retur.

Om du har valt Klarna så kom då ihåg att kontakta Klarna på tel. 08-120 120 10 för att skjuta upp fakturans förfallodatum och undvik därmed eventuella påminnelseavgifter i samband med returen. När vi har mottagit och registrerat returen mottar du en kreditnota från Klarna. Om du betalat fakturan så kontaktar Klarna dig för att genomföra återbetalningen till ditt konto.

Om du vill göra en ny order på en gång ska du välja"Använd beloppet till en ny order" Du har möjlighet för att handla för en del av beloppet eller att handla för ett större belopp i jämförelse med priset för den order du returnerar. Om du inte handlar för hela beloppet återbetalas restbeloppet till dig (vid köp gjort med kort) eller så regleras fakturan (vid köp gjorda med Klarna).

Använd denna metod om du önskar att:

- Byta varan till en annan storlek - Byta varan till en annan färg - Har ångrat ditt köp men vill köpa något annat

På det sättet har du möjlighet för att reservera en vara så att det inte blir utsåld under den tid som går mellan att du skickar en vara i retur tills det att vi mottar ditt returpaket. Den/de nya varorna skickas till dig när vi mottagit returpaketet.

 

 


Manuell retur:

Det är mycket viktigt att du uppger ordernummer så vi kan identifiera din retur.

Uanset du benytter løbeshop.dk's returseddle eller ej, er det vigtigt at du altid påfører ordrenummer. När du använder vårt online retursystem så kan du inte byta din vara. Pengarna kommer därför automatiskt återbetalas till ditt kort eller krediteras på din Klarna-faktura.